Tuesday, March 9, 2010

First Day Camping terjumpa "BENDA"


Once upon a time, there is a gurl named nadea which is so refused to go to camping. She hates the forest environment which have moskitoe and kodox onk..onk..

after register at the camp site, she have seminar to attend..

wahaha..kitorang di ajar cara-cara memasang khemah yang comel dan ready instant je pasang. Senang giler beb. Lepas tu, aktiviti malam pulak…..

jeng..jeng…jeng…

pukul 12.30 malam :

kami semua perlu menjalani night-walking-alone kat jalan hutan gelap banyak bunyi cengkerix and kodox onk onk.. iaitu di jalan sepanjang nak pergi ke balai cerap.

Gelap giler dowh…ni yang nak cerita ni, aku terjumpe ‘’benda’’..setiap peserta akan dilepaskan seorang demi seorang ke lorong sempit gelap itu. Sila bayangkan. Takot dowh!

Sampai turn aku, aku jalan laju-laju. Biar cepat sampai. Aku sebenarnya takut sangat-sangat terserempak dengan monyet sebab mase siang hari, tempat ni banyak giler monyet. Tak lupa juga babi hutan sebab member aku pernah terserempak dulu.

Aku jalan selaju yang mungkin. Tak pandang pon kiri kanan. TAKUT taw tak. Lepas 5 minit berjalan, aku nampak  3 benda hitam bulat di tebing jalan. Seketul pertama tu terbongkok-bongkok jalan kat aku. Aku tengok dekat-dekat,.

‘owh, facilitator rupenya’. Siot r diorang yang jadi dalang hantu menghantui ni. Patot la kat camp site tadi sume da ready baju seluar kaler hitam.

Pastu jalan lagi, ade benda hitam nak datang dekat kat dengan gaya berjalan macam jerangkung dalam niyang rapik, aku terus tunjuk penumbuk “ni nak?’’..
Wah, berani sungguh aku. Serius tak sangka.heheh.
Pastu aku toleh blakang. Wah. Benda hitam tu terkedek-kedek ikut aku. Aku bebetol nak tumbuk dah. Sebab aku tau tu faci.

Pastu aku jalan lagi. Kali ni aku tak pikir faci yang berlakon jadik hantu lagi. Kali ni aku betol-betol takut nak lalu depan benda tu. Sumpah aku jalan macam tak jejak tanah. Slow and nak mengundur dah mase tu. Ayat kursi semua dah tak lekat dalam otak ni. LUPA! ….aku nampak kaki dari paras pinggang ke bawah. MAKHLUK TAKDE BADAN dan KEPALA

Mase tu rase nak cabut je. Tapi tetiba seluar makhluk tu macam seluar sukan budak sekolah. Aku dekatkan diri aku dengan benda tu. Sumpah tak nampak badan and kepala. Aku jengukkan kepala aku sehampir yang mungkin. Dalam hati : ‘‘ya Allah. Apa benda ni?”

Jenguk punya jenguk, cett! Aku kena tipu lagi. Facilitator gak Berjaya perdayakan aku yang lebih takut kat monyet ni. Berani jugak aku datang tentgok dekat-dekat benda makhluk tu. Ade ke dia bungkus kepala dengan plastic sampah hitam ke kain hitam ke hape ntah. Tapi HITAM. Yeay, halangan terleepas lagi. Still tahan eventhough nak terkucil dah mase tu.

Jalan lagi. Dan jalan. Aku nampak 2 benda hitam terbujur melintang kat jalan yang aku nak lalu. Nasib aku baik. Tetiba ade kereta lalu, lampu kereta tu terang giler. Dengar je bunyi kereta nak lalu, terus 2 benda tu bangun seraya berkata “woi. Bangun-bangun. Mati nanti kena langgar kereta”

Hak..hak…aku dah gelak sakan guling-guling. Hantu faci takot kena langgar. Tu lah, baring sangat kat jalan tu. 

Aku jalan lagi, nasib baik terserempak dengan tero. Terus aku jalan beiringan dengan tero. Sebelum tu, untuk memastikan yang aku adalah manusia dan bukan hantu, tero berkate : 
‘’mesti mari’’
Aku jawap: ‘’pon..pon..’’
Haha, itu adalah password yang faci beri untuk mengelakkan hantu menyamar jadi manusia. Tapi sekarang ni manusia yang jadi hantu ade la. Comel je kan password tu.

Wahah..finally I made it..sampai jugak ke puncak balai cerap tu.

Abes dah cerita. Balik ke khemah beramai-ramai berjalan kaki. Tikah je naik van sebab sesak nafas mase da sampai puncak.


p/s: aku baru taw yang aku ni bukanlah jenis yang takot sangat. Hahah..

p/p/s: owh, tadi baru balik dari shopping kat giant. Beli belt purple color. Harga rm19.90. aku tawar sampai dapat 8 ringgit..wahah, terer giler si kaki shopping menawar ;-p


No comments: