Thursday, March 11, 2010

Nasib baik tak jadi mak mertua!


Kejadian berlaku mase kat rumah aritu…
Hari pertama:
“ramai anak dara kat rumah ni. Untung kau..senang nak buat kerja rumah”
Itulah yang kawan mak  aku kata kat mak aku mase datang melawat Melaka kat rumah aku.

Hari kedua:
“kalau macam ni, tak jadi menantu makcik pun takpe”
Itulah yang kawan mak aku kata kat aku lepas dah tido satu malam kat rumah aku.
-
-
Amboi! Laser benau..
-
-
-nape member mak aku cakap camtu?
Sebab ANAK DARA KALAU BANGUN LAMBAT ADALAH SATU KESALAHAN!
Yeke?
Ala, malam tu aku layan movie sampai kol 4 pagi. Standard la overslept sampai kol 10.
10 pagi okeh. Bukan 10 malam.
Still pagi ape mase tu.
Aku berkata kepada makcik itu :
“dengar sini, saya pun tak teringin nak mak mertuakan makcik”, dalam hati je. 
Mampos kena bantai dengan hanger kalo betol-betol cakap. Heh. Teringat mase kecik-kecik dulu mak selalu bantai anak perempuan dia ni dengan hanger. Nasib baik masuk gak unibersiti.

Lepas ni, kalau makcik tu datang lagi, aku nak lari tido kat rumah sebelah.

 p/s: nak pergi hantar PSM, lepas tu nak cabut balik melaka. kerja. 

p/p/s: adoii..kaki berdarah tersepak bucu katil. 

9 comments:

etomyam said...

hehe..anak dar jer yg selalu kena..anak teruna tak bangun2 no hal pulak...

JMR said...

hehehe..tiap2 hari ke bgun kol10am?:-p

nurul nadia said...

taklah..selalu bangun kol 12.time org lunch.
hahaha..hari cuti jer bangun lambat. hari bese bangun awal ciap bwt sahur lagi..heh..heh..

sasha* said...

haha kdg2 susah.lg2 kalau org dtg kenela tunjuk rajin kan :P

aleen yusof said...

hehe, ta mo la bgun lmbt lg kak ndya ;P

abangpit said...

perghh.. laser betul makcik tu..

nurul nadia said...

anak bujang bangun lambat xpe.
anak dara bangun lambat x boleh!
ni ler mentaliti makcik member mak aku ni.
sepatotnya dua-dua x boleh.. sume kena bangun awal.biar rezeki masuk.

Mr. Shcomey™ said...

Dua2 bangun awal,boleh smyg subuh.hehe..

stail la makcik tu, laser je.

eh.btw, nice blog.:)

nn said...

haha. kelaka ok. tapi pukul 10 je pun. bukan pukul 1.