Tuesday, March 23, 2010

Tau ke guna?

Suatu petang yang redup, member aku ajak pegi rumah member dia. So, we all beramai-ramai pergi keluar. Aku pon bawaklah DSLR kesayangan ni. Bila dia nampak D60 aku, dia pon cakap:
dia : fuiyoo, ade kamera besar. Kau punya ke?
Aku : ha’a..takkan jiran aku punya kowt (nada gurau)
dia : oo, ko dah lama beli ke?
Aku : hmm, tak de la lame sangat…
dia : kau pakai kamera ni, tahu ke guna? Kalau tak tahu baik tak payah pakai. Membazir je. Aku taw la ske-sket walaupon tak banyak. Tapi aku pandai la jugak guna. Edit pun pandai la sket-sket guna photoshop. Kau taw ke guna ni?
Aku : (diam je. Dahla aku tengah menumpang kereta dia. Kang cakap sket, silap-silap kena tinggal tepi jalan, haha…)

8 comments:

siperempuan said...

ish. naseb baek tenga menumpangkan? law tak mesti abes da kene die.HAHA. :D

*juga rindu d60 sayep.

eD's photography said...

ahahahaa......laser giler pertanyaan itu..

nurul nadia said...

huk..huk..t nak promote package potograpi kat die..hehe(gelak jahat)

nn said...

haha. kelakar ok orang2 macam tu.

nurul nadia said...

ha'a..kesian kat dia aku gelak jahat dalam hati mase dia tanye tuh..

TeRRoRRiZZ said...

ko cakap jer ko pandai gune.
bia dier malu!!!!!!!!!!
hahahahaha(gelak cam setan)

Zaqyah Rezzaq said...

dia tu ada ke kamera besar? molot tak boleh blah huhu

nurul nadia said...

masalahnye takde pon..tapi nak gebang-gebang cakap pandai guna..haha...pity him..