Saturday, January 23, 2010

kenapa album family tak siap lagi?


20 september 2009..

this is the most favourite photoshoot ever...more photo at http://nerophotograph.fotopages.com/


walaupun ni gambar tahun lepas, sampai skang tak print-print lagi..wargh, busynyer nak buat album family tuk 2009..before this sume album famili lengkap..minta maap ye para adek beradekku yang ramai dan emah abah...nanti saya albumkan sume gambar famili 2009..saya buat custom lagi..no more sticky kalau tak sekeping-sekeping nanti gambar hilang...adek ramai gewe / cewek..


(dari kiri: tena, dekla, kak yuyu, tasya and zetty)

wah..macam model iklan tingkap rumah ataupun beranda rumah saya..wtf..ni rumah my dad's bestfren kat Batu Pahat..my siblings ada 5 tapi oleh kerana cousin aku duduk sekali kerana family problem, maka saya ada 7 orang adek beradek dimana sangat bising dan memalukan bila kami semua keluar pergi KFC..huhu..tapi best siot ade adek beradek ramai..cukup korum kalau nak maen nyorok-nyorok ataupun polis sentri...gambar diatas tidak termasuk adek-adek lelaki saya yang sangat lawak dan loyar buruk..



ini bapa saya..kesayangan nih sebab kalau saya buat salah, beliau akan fikir dahulu nak marah ke tak..tapi kadang-kadang terus je kena marah..haha...
mase tahun dua beliau kesiankan saya berjalan kaki ke kuliah..lalu memberi saya sebuah transpot 4 roda dimana saya boleh pergi shopping mall setiap minggu..wahah..i love u dad..



yang ini adalah isteri pertama bapa saya..iaitu emak saya...hehe..isteri kedua belum lagi dan saya bersyukur sebab takde emak tiri..(takkan ada k)..emak saya is my bestfren kat rumah..kalau nak pegi mane-mane beliau mesti akan ajak saya..kalau takde saya, beliau sanggup tak keluar..hehe..suke keluar dengan emak sebab beliau akan jadi penaja saya bila tibe di kaunter cashier..hehe..



yang ni adek lelaki saya yang no 4..baru nak masuk tingkatan 2..yang ni mat romeo sket..tak tahulah knape ramai sangat budak pempuan minat kat dia nih..dahler suke sangat sakat tena sampai nangis-nangis..ok, lupe nak bagitahu barisan adek beradek: saya (kak yuyu), zetty, akim, apit, tena, tasya and dekla..tasya and dekla ni sepupu yang duduk dengan kitorang tapi dah anggap macam adek-beradek sendiri..

apit ni antara adek aku yang paling sangat suke loyar buruk tapi paling rapat dengan aku sebab great minds think alike..yeah..hehe...apit nih high taste..macam uncle jojo..sume nak branded and tiptop..kat sekolah suke jalan dengan tasya sebab tasya hot..nak tumpang mencapub la tu..

dalam famili, dia sorang je berminat nak belajar camane nak gune DSLR dari aku..eh*, tadi guna 'saya'..ni 'aku' plak..takpe, bahasa melayu bagi ujian bulanan julai 2003 dapat 'c'..giler bangang BM aku..

 

adek lelaki yang no 3 adalah akim yang bertenggek kat atas basikal tua atuk aku...blakang tu tena, pegang galah macam nenek kebayan tu dekla and atas kolong tu apit...penat aku carik prop-prop tu kat belakang rumah nenek aku nih..

back to akim, he was amazing dan "saya mahu pakwe macam akim"..haha..sebab akim antara adek aku yang tak banyak kerenah cuma dia tamo makan kalau emak tak masak lauk sayur kaler hijau...ces, hari-hari kene masak lauk dia..walaupun akim tak berapa pandai dalam akademik, dia rajin bangat buat study group kat rumah dengan menjemput aku menjadi tutor yang tidak berbayar..xpe akim, usaha lif kejayaan..naek tangga lambat nak sampai..akim da ade awek..kembar lagi..(bercita-cita nak anak sedara kembar...cett, its long way to go la..blaja pandai-pandai dulu k)



dua dari kiri adalah zetty yang selalu dianggap kakak kepada aku sebab she's larger than me and act more un-childish behavior..so unlike me.. kecik-kecik selalu sangat gaduh sampai aku pernah ter-stapler tangan dia mase tengah gaduh tu..pastu dia bagitaw mak,,pastu aku kene bantai dengan hanger,,wooo...sakit siaa kena bantai..hanger besi plak tu...tapi skang dah tak gaduh sebab adek zetty ni la yang teman aku balik UTM tanpa membiarkan aku drive sorang-sorang..pastu dia plak sorang-sorang naek bas balik melaka..siann adek..
baru-baru nih dia dapat 3.84..congrate dek..kalah aku...xpe-xpe..same-same dean list..(dean list pon still kalah dengan emezul n yanjoanne)

tena..adek yang paling youngest yang suke sangat kumpul barang mainan pastu simpan..tak pernah main pon..so, kalau rase nak beli mainan tuk dia, tak payah lah sebab nanti dia simpan dalam kotak happy meal dia yang dah berlambak-lambak tuh..membazir je  kalau beli untuk dia..tena suke bergaye sebab ade fashion fotographer kat rumah yang juga merangkap mak andam kepada model adek beradek..



 

(tasya on expression photoshoot cls)

tasya adek yang paling hot sekali sebab she has photogenic face..pakwe pon keling pinggang..tapi tahun lepas pakwe dia masuk hospital..patah kaki..tu la, merempit..nasib baik kau tak bawa tasya time tu.. kalau x memang kau dah jadi arwah sekarang..
tasya ni ade sebal sket..adek dia lagi cerdik..
ade ke emak suruh beli panadol extend..dia pegi beli panadol actifast..bila tanya, cakap tak tahu..pastu dekla menyampuk "oi kakak..kau tak reti baca ke blakang tablet tu"
tasya " mane aku baca-bace sume nih"..
banyak lagi kejadian sebal yang aku tak berapa nak ingat..

dekla paling nakal+degil+naughty dan segala terma yang seumpanya..emak dah kunci pagar sebab mase tu dah malam, dia nak keluar jugak pegi jumpa kawan,,dia pegi panjat pagar tuh..memang nak anugerah hanger besi dari emak..tapi dekla bagos sebab dia jenis tak segan+malu bila minta teman jumpe abang hensem dan minta nombor talipon..eh taklah..dia bagos sebab tak takot orang..life skill dia tinggi..

wargh..saya? aku? bagaimana? how to describe yourself?..*sigh..




(berlakon je weh gambar nih sebab cuaca sangat baik,,maka terciptalah ini)







p/s : dah dapat pakwe macam akim..ghee...

No comments: