Monday, April 5, 2010

Duit belanja Sekolah.

Last month, aku jadi assistant eme iaitu BFF aku pegi mengajar autocad kat skool..rindu plak environment skool dengan member-member dengan uniform sekolah..sementara nak tunggu time tu, kitorang lepak kat kantin skool..jumpa la budak-budak sekolah form 4..macam sedap je diorang makan..nasi goreng dengan ayam goreng..aku usha la budak-budak ni ala-ala cikgu skema baik..

aku : dek, makanan kat kantin ni murah tak?
budak skool : boleh la..sepinggan ni RM3.50. campur air milo singgit.
aku : Oooo..(aik, dah macam budak U plak makan sampai RM4.50..giler banyak duit blanje sekolah budak-budak nih)
budak skool : akak nak makan ke? nak saya orderkan..
aku : eh, tak payah..hehe, dah kenyang. (giler kau..aku makan kat U ni pon baru 4 ringgit sekali makan. time kaseh je la)
budak skool : akak, kejap ea..kitorang makan dulu. kelas start kul 3 kan..
aku : eh tak pe..still got time..hmm, korang bawak duit belanja satu hari brape ringgit?
budak skool : satu hari RM5 -10..kalau ada extra class, RM15.
aku : Ooo..(melopong je aku dengar belanje sekolah budak-budak nih)


teringat mase darjah 1, mak bagi duit belanje 50 sen. dapat mee dengan air sirap lagi.
darjah 4, dapat singgit..
darjah 6 sampai form 5, dapat 2 ringgit. 2 ringgit tu pun still bleh menabung.
dah masuk U ni, pandai-pandai la manage duit PTPTN tuk makan, minyak, potostat, buku..

(mendelah budak sekolah jepun ni buat. tapi, creative gile kalau buat photoshoot cam nih)

p/s : anak aku sok, brape ringgit la kene bagi kang...rm30? rm50?

3 comments:

emezul said...

haha.. xyah bagi dit je la.. bawakkan bekal je kan bagus.. jimt pon jimat..hehe

TeRRoRRiZZ said...

kaye gile budak zaman sekarang!!!!!!!!!!!
aku dolu bawak bekal jer.
jimat!!!!!!!!!!!!

Wanturd™ said...

pakai kad kredit je.. time tu kat skola rendah pon da ada MLM. haha