Wednesday, April 14, 2010

nak kenal boleh? bleh blah..

tadi tengah busy hantar benda kat fakulti, tetiba ade 3 mesej cakap aku sombong tak mau balas mesej. aku busy la dowh. pastu tak kuasa nyah! tetiba teringat kejadian 2 tahun lepas. begini ceritanya...

trutt..trutt...bunyi mesej.

''ijat..ko kat mana sekarang?''
pelik. nama aku bukan ijat pun. pastu aku tak reply. mesti salah number ni.

trutt..trutt..bunyi lagi..giler skema bunyi mesej aku dowh. aku bace lagi.

"ijat..ko kat mana skang? cepatla reply.."
bengong. annoying betol. daripada dia send lagi message buat kali ke-3 dan sebelom aku bertukar betol-betol menjadi ijat, baik aku reply.

"aku kat rumah"
wahah..malas aku nak terangkan yang dia salah number.

aik, dia balas lagi..hmm..

"betol ke ni ijat?"
aik, dia yang panggil aku ijat, dia plak yang ragu-ragu yang aku ni bukan ijat. padahal memang bukan pon. mesti ada sotong di sebalik batu ni.

"taklah. ni bukan ijat. u salah number la wei"

"oo..sorry2..kalau bukan ijat, awak ape nama?"
hek eleh, taktik lame la lu wei nak kenal buat-buat salah number. pastu terkantoi sendiri.

aku tak reply. dia hantar lagi " kalau nak kenal tak boleh ke? kita kan saudara sesama islam. apa salahnya kalau berkawan"

haha..pandai mengayat nampak. aku check credit balance. oke, ade lagi 8.67 sen.aku reply.
"sorry tak minat"

"awak ni, sombong betol la. saya nak berkawan je la"

pastu dia hantar gambar. haha..no komen pasal gambar dia. nanti lu kutuk wa pulak.

aku tak reply. tak reply dan takkan reply. tak gentleman la bro ngorat pakai SMS. rupe-rupenya adek aku tasha yang sengal ni dah bagi no tepon aku kat abang kawan dia. pastu aku pesan kat tasha,

"tasha, kalau nak carikan akak boifren, cari la yang baya-baya akak and bukan orang tua umur nak dekat-dekat 50" auw, nanti dia mati cepat. pastu i jadi tua sorang-sorang. heh..



p/s : lepas kenal lalu es em es, pastu nak jumpa..pastu ape? kapel? NONSENSE..

6 comments:

Unknown said...

LOL
best3!!

Unknown said...

muahahahaha aku la ijat tuh.... hahaha acah mat labu... besh entry nih...

Wanturd™ said...

kalau 4,5 tahun lepas guna taktik tu boleh la awek sangkut. ape daaa

nerdy nadea said...

ha a la..4 tahun lepas aku betol2 tersangkut dowh..pastu dah x kena..dah paham taktik korang2 nih..haha.."korang" tu refer to sumbody yg agak2 terasa pernah buat..ha2..

Wanturd™ said...

hahahaha. memang la sangkut pon. pompuan suka kalau ditipu.keh3

nerdy nadea said...

buduss..pompuan memang la suke ditipu..tapi PEREMPUAN tidak suka ditipu oke..
cett, aku tak taw nak reply ape dowh. dah.,nak tido..chow..