Friday, April 23, 2010

hadiah konvo...

huhu..patotla asyik mimpi nak dapat duit..rupa-rupanya memang betol ade orang nak bagi duit tuk tunaikan hajat aku...merata ceruk JB ni survey harga lense..dapat low price kat tesco tebrau tapi takde stok plak. mane de kedai nak bagi harga lense tamron 18-200 dengan rm880..kecewa betol. 

last-last pegi kat angsana je..ape tah name kedai tu..ha, johan photo. dapat harga best sket sebab angkut tripod and accesory len..bukan aku sorang je okeh,..xde budget nak amek lumpsum. aku and manggis happily shopping kat camera shop..tapi at last tak amek tamron..amek nikon lense 18-105..jadilah..nanti ade duit boleh upgrade 70-300 plak...

 (ni je yang aku mampu..jangan gelakkan aku plak wahai photographer pro)

tenkyu abah..belom konvo dah dapat hadiah. nanti i tebus balik dengan wedding photo job okeh..kesian eme kena tunggu kitorang tawar menawar dengan owner kedai tu. bila kitorang mintak hold barang dulu sebab nak pegi makan, dia turunkan harga lagi suruh amek sekarang..ngeh..ngeh..dapat cover lunch kat tempat ekslusif..

try sket lense baru..baru ade mood nak shoot muke sendiri..

cess..muka aku gak yang takde kat sini..nampak tak kotak lense yang berbakul-bakul dengan lense tuh..rase macam nak curik je bawak balik rumah..


yeye..dah jom balik..hmm, bila la aku bleh dapat beg baru pulak..encik apek, tamo sponsor ke beg kemere untuk awekmu nih? heheh..aku nak ber kemera macam bakrihafizhisham..nak tengok ke macamne ghupenye? macam ni:

(sayang, i nak beg macam ni boleh?)

stylo habes giler kan beg kamera dia..aku selalu usha beg dia ni bile dia datang makan kat cafe meranti..alamak, aku bukan stalker dia ok..stalker beg dengan kamera filem dia je la..
ok, sampai disini sahaje aku update blog..nak bungkus pc, nak bawak balik melaka. bye-bye internet UTM..



p/s : yeaaay, dah grad...

12 comments:

nn said...

bestnyaa!!!

Unknown said...

huhu tamron 18-200 memang x dapat rege mcm tu... tp skang tamron 70-300 dah below 800. kat member aku leh kasi mrh... d200 baru lagi lah dpt 2k

nerdy nadea said...

adiputra: member ko ade kedai ea? bagi alamat kedai tuh..or belog ke hape ke..t bleh kontek2 klo berminat..

nn: best2..x payah kumpul duit nak beli..hehe..

emezul said...

haha.. macam anti2 tuh mintak tawar menawar.. cis.. nanges tokey kedai tu kalo de 10 nad n manges ke sane g.. cukup 1thun tutup kedai tros..haha

Anonymous said...

omg. sMARt sehh :D

nerdy nadea said...

smart kan beg kemera die..di beli kat bangkok..huh, i carik nanti kat malaysia..haha..macam i xde kat malaysia plak cakap kat malaysia..

Lili Sakina said...

congrats sis dah abes study kat utm...enjoy your blog...;)

TeRRoRRiZZ said...

heheh...tahniah....
sok leh amik pic aku banyak2!!!!!!!!!
time konvo!!!!!!!!!!!!!

Unknown said...

johan photo mmg best. both in service and harge.
by far their price is most comparable dgn harge di KL or penang.pesonally, i xpenh pn beli ape2 kt sne. tp dgr dr kwn2 & forumer2. :) cheers~

nerdy nadea said...

ha a..nikkor 18-105 pon baru rm900..i survey kat mlake ni, rm1350 n xleh kurang..tu x masuk filter..kenyit mata sket kat johan photo ni trus dpt filter free..heh heh...(gelak jahat)

Azmil said...

wow..hadiah konvo dpt lens baru tu..bestnyer hehehe..

nerdy nadea said...

yep..best2..hihi