Monday, April 12, 2010

Matlamat tidak menghalalkan cara

critical paper dah tamat...iaitu pukul 4.30 petang tadi..macam biasa, aku bagi 110 percent mengerah sel-sel neutron otak aku untuk menjawab soalan. ade lagi 1 paper 17 april nih. tapi tak berapa nak kritikal la..
final year ni sepatotnya dah tak payah pulun habis-habisan. senior year shud be enjoy. tapi aku tak boleh nak enjoy sebab tahun 1 aku punya pointer under 3.00. Dua hari lepas aku tanya klasmet aku iaitu fahrin ahmadi.

aku : wei, ko da start study subjek ni?

fahrin : belom. ala, aku tak kesah pon sebab PSM aku dapat 65 per 70. lagi 15 takkanlah penilai tak boleh bagi. lagipun, pointer aku dah 1st class. tak effect pun kalau subjek ni aku tak score.

aku : pergh..kerek siott. brape GPA ko skang?

fahrin : around 3.8 macam tu la..

aku : huhu..aku kena pulun abes ni. lagi 0.01 je nak genapkan pointer aku tuk dapat dean list. uwaa, dean list pon terkulat-kulat nak dapat. ini kan pulak 1st class. eh, dialog ni aku cakap dalam hati je..

tetiba aku rase nak turn back time ke tahun 1 untuk repair my pointer yang macam haram tu. PADAHAL AKU STUDY HARD GILER mase tahun 1. mungkin Tuhan nak tunjuk yang study dengan boifren tak berkat. opps! ex-boifren okeh..si dia yang dah jadi ex ni pon dah kena expelled dari uni.

Itulah, MATLAMAT TIDAK MENGHALALKAN CARA. nak berjihad mestilah dengan cara yang betol. kan dah tak berkat berjihad/ study dengan cara macam tu.

alhamdullillah sekarang ada study group yang sangat membantu. Thanx guys..kalau nak sangat study dengan boifren, bawaklah sekali kawan perempuan. Sorang lelaki dan dua orang perempuan di satu tempat boleh elakkan fitnah tahu.

2 comments:

nn said...

goodluckk!! sekarang tengah fikir2 next sem nak join study group. huhu

nerdy nadea said...

tengs dear..study group is better than alone pastu terkontang kanting nak pikir kalo x paham..hehe..