Saturday, September 4, 2010

lebih baik

bila orang kata aku kakak yang baik, hakikatnya.... aku selalu terjerit terlolong marah-marah buat adek-adek menangis.

bila orang kata aku kakak yang bahagia, hakikatnya.... aku selalu bergaduh sampai satu tahap bermain dengan pisau.

bila orang kata aku kakak yang penyayang, hakikatnya.... aku selalu mengamuk dengan adek-adek sampai campak semua kain baju adek dan gemburkan dan gaulkan dengan shampoo rambut.

bila orang kata hasil kerja aku kemas, hakikatnya.... aku selalu kena marah dengan mak sebab selalu barang-barang aku bersepah tak kemas.


bila orang kata aku pandai masak, hakikatnya... betol lah tu..woha~ hahaha..ok, sangat lawak tak menjadi.


tapi bila orang kata aku bisa berubah untuk menjadi yang lebih baik, hakikatnya... aku percaya. aku percaya yang kita semua adalah agen perubahan untuk mengubah sesuatu supaya menjadi lebih baik.

aku nak berubah untuk menjadi kakak yang baik. ahli keluarga yang baik.... tapi aku nak ajak orang lain sama. bukan aku nak kata semua orang jahat. tapi bila baik berubah menjadi sesuatu yang lebih baik, bukankah itu lebih baik?