Sunday, December 12, 2010

sedikit perubahan ladyshooter


semakin banyak pengalaman shoot event, semakin banyak aku dapat kesan kesalahan aku dan semakin banyak perkara yang aku kena improve. walaupun penat, aku PUAS =)

candid shot credit to mangges.

semalam perkara yang aku paling takut telah terjadi -_-!! kamera stuck. dem. nasib baik bawak kamera back up. then, bila dah on off banyak kali, baru ok buleh shoot. bila dah ok, speedlite plak buat hal. tak mahu blast. ok fine, aku bawak back up speedlight 3 ketul. see, back up is so damn important. lense back up, bateri back up, body kamera back up, and photographer back up yang telah diimport dari jb : TEAM MATE GILA GAMBAR ^_^ hehe

mangges. he uses canon 60D.


mak andam pulak best gila offer aku buat tour pameran pengantin untuk tahun depan. then, rela hati nak ajar aku mengandam. haha, tiba-tiba rasa nak jadi mak andam. best giler hari ni =)

target nak belajar photography dari internet dengan tekun dan gigih. sounds poyo la gua nih.heh.

17 comments:

nn said...

good luck babe! kegigihan tu penting untuk elak jadi kerja separuh jalan! :)

Marya Hana said...

kiikikiki.. mak andam pon u boley an..? hahak.. :D job baru ok ah ..

petisuara said...

nnti aku kawen ko bole r tlg shootkn weh..mesti kene bayar mhl kan

Halia Kentang @ Annpaan said...

wah, best nyer dpt shoot gambo org
awk pkai dslr model apa?
ermmm, byk nyer brngan back up.
jeles nyer.

Khai said...

Eh..canon 60D bukan baru lg ke kt pasaran..fuyoo..best tuu.... 3 pekarjaan la ko skrang..cikgu.photographer n cik andam..ekeke ;P

Sophie Al-Yahya said...

nad, share lah gambar2 yang kau tangkap tu.. =) aku pun suka..

nerdy nadea said...

nn, yup i will =), thanx..


marya, mak andam byk protokol n tahu adat2...hehe..mcm susah plak tiba2..


yana@petisuara, pakej aku x mahal pon.=D


halia kentang, aku pakai nikon d60 n d90..jeles? x payah lah..ni cikai2 je..huhu


khai, wah..cik andam ye..keh keh keh..blom lg lerr..tua kang baru buleh kut..bile da x larat pegang kemera..hahaha


sophie, segan la nak tunjuk kat sini. nanti lah bila dah abes edit. pening nak select 120 out of 2000 pics=)

si afro besar said...

pinjam sebijik kamera nad!>:D

amOibex said...

nad, serious nak jd photoG gak.. bleh genk ngan kamu.. nak ikot kamoo shoot.. tlg shoot saye skali boleh? ade cilok beberapa gambar kamu utk dijadikan entry. boleh? mcm mintak izin jugak ni... ehehhh...=)

emezul said...

wa.. jelsnye..klo ako xkje kompom ikot gak kankankan..huhuhu

cEro said...

all da best 4 u laa bebeh!!
selangkah demi selangkah, pelan2 kayuh!!

Unknown said...

photographi itu hidup wo.! lg kuat dr music..hhuhuhu

nerdy nadea said...

afro, pinjam kt kedai la lg best..hakhak.


amoi, amek lerr...buleh je..hehe..ko kat sarawak, camne nk ikut aku plak nih..


eme, tu la kau..mangges ajak ko, ko tamo ikut..da kurang sorang team mate gila gambar..hahaha

cero, ye, aku kayuh pelan2 guna tangan ni..=)

nuyuin, yup..picture speak louder than words =D

amOibex said...

t tyme cuti skolah.. bleh berjimba2.. haha.. ajar pe nanti?

nerdy nadea said...

x tahu lg..tunggu meeting baru tahu..skang cuti lerrr...hehehe

♡ A.N said...

Hye I've changed my blog URL would you pls follow me back? :)
X

tq so much :)

nerdy nadea said...

orait beb.