Wednesday, December 1, 2010

scene aku nampak dewasa

 scene dewasa 1.

pakai baju kurung pakai tudung, sambil drive, aku kena blok dengan sekumpulan kanak-kanak berbasikal. bila aku hon suruh ketepi, diorang cakap :

" sorry makcik. basikal saya rantai putus"

MAKCIK? waddehel..*sigh. nampak tua sangat ke aku nih?



scene dewasa 2.

jaga baby anak jiran, seorang jurujual datang rumah. sambil jual produk, sambil nak beramah mesra :

"anak akak comel la"

ok fine. muka aku macam orang dah beranak. jangan harap la aku nak beli produk kau. heh.



i think it's not the time to be called 'makcik' yet..pic : ex-malacca girl high school =)


p/s : think of trapped between adult and child. still -_-

7 comments:

DAUD said...

makcik......
haha

syirah.ezanee said...

takpe takpe,makcik ni kan vogue..hehe

cEro said...

kalo aku kena panggil pakcik, aku hangin!!
haha

Cz Aina said...

hhahaahahahaha...
tau xpe..
sakit je ati..hr2 mkn kat kedai mkn..
" akak nk minum air ape?"
"owh, limau ais kurang manis."

ble nk balik...
"nk balik dh kak?"
"ha ah, pls ok, im not ur sister...n sy lbh mude dr awk..adik ok....
ahahahaahahahah...

::FAIZ FARISH:: said...

klakar la yg tudung hitam tu

nurul nadea said...

cz aina, yang itu pon satu hal..panggil la 'cik' ke..'miss' ke..instead of 'akak'..hehehe..xderla buat org perasan tua..hohoho

izYaN said...

Nak tambah sket...aku nie di dalam kategori 'adik' ko..so, ko memang da tue...hehehe
terserlah di beberapa kejadian...
hikhikhik