Saturday, February 6, 2010

Air tembikai basi jatuh dari langit..


Splash…….
Dung…kcik*….
Aku  pandang tingkap.
Pandang baju yang bergantungan.
Bilangan baju : banyak.
Kondisi: dari kering kepada lencun.
“HOI!”   Aku melaung kepada orang tingkat atas dari luar tingkap.
Orang atas : sorry..sorry..tak perasan ada baju..
Vavi..basah baju aku..baru je nak kering..
“kalau takde baju pun sukati kau je nak buang-buang air macam tu..”
Aku dekatkan hidung kat baju-baju aku..
“woi, air ape yang kau simbah ni? Busuk giler”
Orang atas : air tembikai..tapi dah luntur warnanya..semalam punya..
Waddehel cakap dah luntur kaler..
“dah luntur pun busuk kau tahu..dah la semalam punya..bau basi! Abes baju aku dah bau longkang..”
DIAM.
Aku dah macam minah Rambo dengan pisau belati tersemat disanubari..aku meniti anak-anak tangga menuju ke tingkat atas..
Tok..tok…cukup 3 kali aku bukak tombol pintu bilik tu..
SIAAAAA…..DAH LARI RUPANYA…
Takpe..takpe..jaga kau..
Malam tu aku datang lagi..aku mintak gantirugi nak hantar baju ke dobi..
Sorry sorry naik lorry r…


p/s: sidai baju di ampaian yang disediakan.

2 comments:

Useriez said...

haha.. ok la tuh.. sy pernah tengok air kencing turun dari langit.. tapi tu time diploma dulu ar..

nurul nadia said...

uih..dashatnyer...hehe..