Monday, February 1, 2010

What will I look like 30 years more…..


Mase umur aku 12 tahun iaitu bersamaan dengan darjah 6, aku selalu berangan nak jadi orang berumur 20 tahun..nak skip sekolah tanpa melalui zaman remaja yang kena belajar segala, terus ke kerjaya yang aku idam-idamkan…iaitu fashion designer…tapi masuk UTM ni dah lain pulak cita-cita….

3 tahun lepas mase aku berumur 20 tahun, aku terpikir balik macamana la aku bila da umur 20 tahun macam yang aku tertanya-tanya mase darjah 6 dulu…...amek kau..sekarang kau dah tahu yang kerja pun belum lagi….tapi at least dah ada Leo sebijik, gitar semangkuk, dslr sebutir, pakwe selori (eh* tak…seorang), kawan sekawah, dan yang paling penting, aku ada belog untuk  diupdate setiap masa…

Tapi tidak bermakna life aku dah steady sebab aku masih berhutang dengan PTPTN…hutang yang memang patut aku bayar dulu bila dah kerja nanti sebab tanpa ptptn camane aku nak isi minyak Leo…camane gak aku nak beli dslr…camana bleh terbeli gitar?(yang ni beli tanpa pengetahuan abah and emak)

Back to the entry titled today, 30 tahun akan datang, aku berumur 53 tahun dan adakah aku akan kelihatan seperti anita Sarawak? Atau seperti noor kumalasari?

 
 

Wallahualam,…mane la boleh tahu kan..bukannya ade machine yang boleh back to the future..aku terbayang-bayang umur camtu sebab aku tengok ade sorang makcik ni amek anak dia dari sekolah, tapi pakai tudung hijau dengan baju kelawar kaler oren…

Pastu ade makcik pakai tudung bunga-bunga ikat reben kat bawah dagu, pastu pakai tshirt dengan kain batik pegi pasar malam….kenapa diorang suke tangkap muat je ar?

Aku cuba bayangkan kalau umur aku sebaya diorang nanti,….adakah aku akan pakai tudung kaler pink dengan blouse kaler biru dan seluar kaler hijau tahi lembu?

TIDAK!!!!

Nak la dressup macam ala-ala datin yang sopan..bukan macam datin-datin yang pakai selendang  separuh dengan jambul tinggi terkeluar mengalahkan joe jambul…oops, sori..jangan ada yang terasa ye..sekadar cakap kosong disini…(tahu takut)

Tapi bila aku berumur 53 tahun nanti, aku mesti dah ada cucu kan…jap..aku calculate dulu…kawen umur 26 or 27..lambat ke? Aku nak berbakti kat family dulu..faham tak..

Umur 40, anak atleast mesti dah ..erk…anak baru umur 13 tahun? Tua plak aku rasa sebab aku da abes sekolah dah time mak aku umur 40…ah, xpe r..bile aku 53 tahun, anak aku mesti lebey kurang 26 tahun..oh, mungkin tiada lagi cucu time aku 53 tahun..takpe, anak mesti da kawen kot mase tu…

Jauh sungguh aku memikirkan masa depan yang masih samar-samar…kahwin pun belum…ni plak nak dapat cucu..tapi, yang paling penting, adakah aku masih bernafas disaat umur aku menginjak 53 tahun? Adakah cukup amalan aku untuk dibawa ke kubur nanti?

p/s: takot nak celebrate bufday..selangkah bufday kita sampai, selangkah la kaki kita ke liang kubur…
p/p/s: dah besar-besar ni, celebrate bufday bukan dapat hadiah pun…erk*..dapat kot..tu pun kalau S nak bagi..ape kate S?
p/p/p/s:jom kita tunggu je 30 tahun akan datang sama-sama..inshaallah blog ni ada lagi..gheee....

2 comments: