Thursday, February 11, 2010

Unperfect me..(tak perfect entri kalau takde gambar)


I’m not perfect..(saya tak sempurna)
Tak boleh blah bile tajuk entri pon nak translate...heh..ye..i’m not perfect bicoz no body is perfect..i want nobody nobody but u..clap..clap...ternyanyi pulak..saya tak sempurna kerana semua orang tak sempurna..(nak translate jugak sebab tak taw nak tulis pe nak cukupkan perenggan)

Kadang-kadang kita tertanya kenapa kita takde ape yang orang len ada macam aku tertanya-tanya kenapa takde tahi lalat besar kat tangan aku...(kenapa mesti fly shit?)
Ok, ini kerana setiap kejadian, setiap orang ada keistimewaan masing-masing..kalau semua orang sama, cuba bayangkan semua orang dalam dunia ni adalah doktor..sape nak jadi pesakit? Sape nak jadi cikgu? Sape nak jadi tukang sapu?sape nak jadi fotografer? Ececeh...(wek*)

Back to the entry title, kehidupan aku sekarang ni sungguh unperfect sebab:
1)      Bile nak pergi ke katil dari meja study, kaki mesti tersadung kat wire charger henpon. Pastu henpon jatuh.pastu hang...pastu...haish..

2)     Pergi kuliah bawak pen dua batang. Balik kuliah da tinggal sebatang. Bayangkan seminggu 8 kali aku pegi kuliah. Brape banyak pen yang nadia gunakan? Ni tebiat yang terbawa-bawa dari sekolah rendah..biase la kan..pergi sekolah bawak pencil satu lopak, balik sekolah mak tanya mane pencil..jawab: dah hilang. Pemadam pun sama. Kena ada stok banyak kat rumah. Aku yakin itu standard budak-budak sekolah tapi tak yakin dengan standard unibersiti yang still pen hilang hari-hari...


3)     Hari-hari ada baju kotor..aku pelik betolla sebab baru satu hari baldi dapat dikosongkan, esoknya da penoh balik..baju kuliah+tudung+baju tido+baju pergi cafe+......owh..banyak rupenya baju yang aku guna dalam 1 hari..ces..campak dalam mesin basuh 2 ringgit pun malas..

4)     Dah lame tak dapat shopping spree..biasiswa PA-MA tak dapat lagi...PTPTN da kering..rase gian nak shopping hari-hari tak boleh hilang..kalau ada abang n kakak kan best..boleh mintak duet kat diorang..tapi aku anak sulong..*sadis*


5)     Allergic kelas pukol 8..kelas pukol 8 mesti aku datang pukol 8.30..hari-hari tumpang motor mamut..tapi bile dah lambat camni, start kete terus pecut without panaskan enjin..pastu terkial-kial cari parking yang amat limited kat UTM ni..bile la UTM ni nak buat parking bertingkat..kalau ade petak parking yang available pon, located jauuuuuh sangat dengan kelas..kalau boleh nak parking kat depan kaki lima kelas, pastu terus masuk kelas..pastu boleh jenguk-jenguk kalau-kalau ada musuh datang nak calarkan kete..he..he..

6)     Rambut perm yang tak terurus..dem! dulu mase orang femes buat rebonding, aku buat..pastu tengok orang ramai buat perm pulak, aku buat jugak..ikut trend konon,...trend kepala otak kau..sekarang rambut dah tak boleh sikat langsung..kusut dengan kepala otak aku aku yang telah sedia kusut memikirkan final project tuk final year ni..


7)     Jadi cikgu tuition yang tak pandai nak psikologi. Ini lagi satu hal..penin..penin..every week aku akan pergi satu rumah ni yang mintak aku jadi private tutor anak dia yang berumur 7 TAHUN...ya, darjah satu..deskripisi murid : sangat hyperaktif, suke berlari, suke maen painting-painting dengan brush color time aku mengajar and he’s so clever speaking mat saleh wif me..adoyai, tak larat akak nak kejar dek oi..tengah bukak buku mate, dia boleh pulak cakap taknak belajar ni lah,..nak belajar buku ni..tunjuk buku sains..
      
      aku cakap macam ni: akmal, akmal kena dengar cakap cikgu..kene rajin belajar..nanti besar nak ke kerja jadi tukang sapu? Akmal jawab: akmal nak keje lori sampah..keje yang kutip-kutip sampah...see...pening tak ada student kau jawab macam ni? Tak jadi nak rotan sebab comel sangat dia jawab..;-p (nasib bek mak kau bayar gaji aku..hehe)..ok, aku akan belajar psikologi cara-cara mengajar student darjah satu! I’m not perfect remember...(saje nak ingatkan tajuk entri.takut lari dari topik)

8)    Muke dah naik jerawat batu, konkrit, bata, pasir..sume ade..wathapentomaiface???(what happen to my face sbenarnya)..solution : pakai produk eucerin then pakai acid dalcin T. Sempurnakan wajah anda dengan wudhu’..tengah period boleh berwhudu’ tak?


9)     Semua makanan rase tak sedap sebab tekak aku nak makan tenggiling goreng kowt..hari-hari pening pikir nak makan pe..kafe meranti yang jadi sasaran utama budak UTM pun aku da rasa tak best..McD? takkan hari-hari nak pekena McD..kopak la aku..berger king apetah lagi...bankrup!

10) Unperfect because of u..eh bukan..ternyanyi lagi..unperfect sebab i’m not perfect..bape kali nak bagitahu..no body is perfect tahu...i’m sorry, i cant be perfect..ok, dah gian nak menyanyi..jom karok..


p/s: kita semua dilahirkan dengan keistimewaan..kekurangan dan kelebihan keistimewaan tu yang akan buat kita sempurna bila saling memerlukan antara satu sama lain..famili, fren, lover, all people around can make us feel perfect..(macam nak bagi ceramah motivasi pulak)
p/p/s: ya saya sangat tidak sempurna dan sangat skema..takde kena mengena..ceh, dah stop typing..STOP!

2 comments:

TeRRoRRiZZ said...

nk karok????????
jom............

nerdy nadea said...

xper la..suare aku x perfect...tsk...