Monday, June 21, 2010

ISLAM VS KATOLIK

berjam-jam aku duk melangut depan PC untuk habiskan bace blog ini:


BACE BAHAGIAN KOMEN DI BLOG KATOLIK.WORDPRESS.COM INI.. PERBAHASAN YANG BOLEH MENAMBAH ILMU.

sedikit petikan daripada belog ini,

muslim said:
"Kenapa kamu sembah patung yesus yang disalib? Dan saya nak tanya ada ke ayat yesus mengatakan. Sembahlah aku aku tuhan mu. ade ke?xdakan? Cuba bagi satu ayat je yang yesus mengatakan dengan tegas “aku adalah tuhan mu” atau pon “aku adalah ALLAH”. Pernyataan tegas yesus yang menyatakan dirinya tuhan@ALLAH xde dalam bible.
Saya nak tanya berapa banyak versi bible yang ada kat seluruh dunia?
Orang2 kristian yang kat luar contohnya eropah china singapore guna bible versi mana?
betul ke bible yang kamu guna itu benar?
Paderi yang paling tertinggi guna bible versi mana?"

Respons dari penganut katolik:
"Jika saya kemukakan ayat Alkitab yang awak minta, adakah awak akan terus memeluk agama Kristian? Jika tidak (seperti yang telah berlaku sebelum ini), kenapa awak terus mengemukakan soalan yang lebih kurang sama berulang-ulang kali?

Jesus saith to him: I am the way, and the truth, and the life. No man cometh to the Father, but by me. [John 14:6]
Daripada ayat suci Alkitab di atas, adakah awak akan menerima Yesus sebagai jalan keselamatan, kebenaran dan hidup. Adakah awak akan menerima Yesus kerana tanpa melalui Dia, tidak ada sesiapa yang boleh pergi kepada Bapa?
Jika ayat ini awak tidak dapat terima, maka awak juga akan menolak semua ayat Alkitab. Kenapa harus bersusah payah bercakap tentang Alkitab? Kenapa awak inginkan sangat ayat daripada Alkitab, adakah awak sekarang sudah menerima Alkitab sebagai Firman Tuhan Allah?"


p/s : bukan nak berlagak pandai atau menghina orang lain. just share ape yang dibace.

7 comments:

MiloMasihPanas said...

nice.... islam adalah sebenar-benar agama..
fardu ain n kifayah jangan dilupa..

MiloMasihPanas said...

post terbaru, ♥♥♥antara sebab aku tak tunggu hari bapa♥♥♥

sanggupa said...

sila cari buku bertajuk "the choice" versi mlayu ada iggeris pn ada.kupasan bible yg amat menarik..ternyata agam yg d trima di sisi Allah hanyalah islam. love jesus..

SYUKHT CADILLAC...ME, MYSELF & SOLID MEDIAWORK said...

kenyataan jesus bahawa "aku adalah tuhanmu" pernah disebut oleh Al- Hallaj dan diikuti dengan Hamzah Fansuri (para ilmuan yg terdahulu)...namun ia hanyalah utk mereka yg berpengetahuan tinggi dan "faham" dalam ilmu yg mereka dalami, kerana ia boleh mendatangkan kekeliruan/kekecohan sekiranya ia disebut kepada mereka yg tidak tahu/tidak faham...mmg ia tidak terdapat didalam mana2 bible didunia ini kerana ia telah pun diubah (corrupted) oleh Yahudi Laknatullah...tetapi jika kita melihat di dalam kitab/hadith ia ada mengatakan dengan ayat : "Kenali Dirimu rata-rata maka kau akan mengenal Tuhanmu yang nyata"...kaji ayat ini maka InsyaAllah anda semua akan faham apa maksud saya...

nurul nadia said...

sanggupa, thanx. aku memang teringin nak tahu sbb last week ak tengok citer stigmata. cerita yg buleh mengubah akidah. aku risau kalau budak2 kecik yg tengok..buku 'the choice' tu sape penulisnye?


syukht, sumber ni dari mane?

SYUKHT CADILLAC...ME, MYSELF & SOLID MEDIAWORK said...

Dpd Ustaz saya...Ustaz Ishak bin Hitam dan Ustaz yg terdahulu sebelumnya iaitu Almarhum Ustaz Haji Hanafie Bin Haji Ahmad...

nurul nadia said...

ow kay..thanx for sharing..