Thursday, August 12, 2010

aktiviti best bila puasa | puasa hari pertama adek-adek


hari pertama puasa dah macam nak pengsan adek-adek kecil aku ni. Ayubi yang baru 5 tahun melepek sebab puasa. rengekan " nak makan...nak susu...nak milo" dah jadi soundtrack kat rumah ni.

oleh itu, tak boleh jadi ni. aku sebagai si sulong harus bertindak. bertindak dengan cara yang paling efektif untuk menghilangkan runut bunyi perut adek-adek kecil aku ni. si sulong perlu merencanakan sesuatu supaya puasa menjadi perkara yang best. yeay ^_^ MARI MELUKIS.

DAPAT CRAYON, TERUS LUPA LAPAR..KEH..KEH..

"AKAK...tolong lukiskan" cess..aku suruh kau lukis sendiri. aku pon lukiskan muka hantu.


CARA-CARA MELUKIS GAMBAR HANTU.

step 1. mesti ada rule line.

step 2 . muka harus mata besar mulut kecik dan dagu panjang.

step 3. kena marah dengan adek-adek sebab lukis darah. heh.

hasil aktiviti yang habes ngam-ngam waktu nak buka. kantoi aku tak tolong mak kat dapur.

tak aci bila si sulong join sekali lepas tu buat-buat menang pertandingan. hahahaha. motif ikan nak tangkap matahari ntah hape kejadah tah.


pee/ass : puasa adek-adek korang macamana?

15 comments:

. said...

cantik.

emezul said...

waaa... cantiknye..aku da terbayangkan da care ko memegang n melakar tuh..wahaha.. rindu da kat ko nad,,huhuhuuhuu

hentakbelipat said...

apeks aja budak2 bnde ngeri.tambah la lagi pisau2

Nor atau Nad said...

akak baeklahh layan adek
auwwhhcch
selamat berpuasa weyh!!
:)(:

Encik Psychopath said...

adek aku yg tadika pulak steady je puasa. tp aku lak merengek2 nak air tebu.

Mat Pintu said...

sweetnya akak....huhu

DAUD said...

aku bagi A++ kat adik ko yg lukis ikan nak tangkap matahari tu.
tak pernah terpikir sejauh itu. haha,

nerdy nadea said...

nizamsani, thanx =)


eme, rindu jugak sama kamoooo..

nerdy nadea said...

hazwan, giler nak ajar budak dengan pisau?@#$^%$%$^ heh ^_^

nerdy nadea said...

nadirah nor, kau x taw aku ni bukan baik sangat kat adek2..tyme ni je la kesian..haha

nerdy nadea said...

psychopath, haha..comelnya adek2 tadika kita puasa..

nerdy nadea said...

mat pintu, aku memang sweet tapi x manis mana pon..hehe

nerdy nadea said...

daud, ni mesti x baca entry aku bebetol nih..si sulong yg lukis gmbar ikan tuh..si sulong tu aku la..hahaha

petisuara said...

weh comel je lukisan sume 2..bole buat jd banner blog..haha

nerdy nadea said...

huhuhu..banner blog ea..buleh tp takut nanti org ingat blog aku ni blog kanak2 ribena..heheh