Tuesday, August 31, 2010

edisi 31 ogos 2010


sempena 31 ogos 2010, aku sebagai si kakak telah menganjurkan pertandingan melukis bendera buat adek-adek yang aku babysitt kan. peserta seramai 2 orang sahaja. hasil lukisan diatas atas adalah hasil ayubi yang berumur 5 tahun. tengok budak lima tahun pon boleh imagine macamana bendera tu tanpa melihat rujukan atau mana-mana bendera. bintang kuning tu da macam rambutan aku tengok. takpe, kita lihat hasil peserta kedua.


aku rasa yang biru tu je bendera tapi kaler polos tanpa corak. ini hasil kakak si ayubi tadi yang berumur 6 tahun. cett, malu je. adek dia lagi tahu macamana bendera malaysia.

sekian sahaja pertandingan melukis. pemenang akan dapat coklat berbentuk bola yang seposen dapat 2.

oh, semalam adek aku pergi koir kat sekolah. siap pakai uniform 1 malaysia lagi. dan koir lagu 1 malaysia.


budak sekolah semua tahu nanti lagu 1 malaysia. korang tahu? aku tak tahu. lirik tahu la boleh google tapi nak nanyi tu...haih..

6 comments:

NAZ said...

kenapa tak ajak i join haha

syafiqa said...

ishk...kaka yg baek la nadea :)
dan sungguh bahagia..

mizzura said...

gambar no 1 sangat artistik...cantik!!
no 2..er..ar...ni komen..

nerdy nadea said...

naz, tak payah la..ko tu 5 kali ganda tua dari budak 5 tahun nih..keh..keh..

nerdy nadea said...

iqa, bahagia la sangat samapi ade adek yg lari rumah..haha

nerdy nadea said...

mizzura, no 2 tu haprak..