Friday, August 13, 2010

kemaluan

pagi..selepas siap siapkan adek kecil supaya bebas dari berak dalam pampers, ada call masok.





" nadea, ni alyssa. i nak hire u ni untuk my wedding photographer"



e'eh, alyssa ni bertunang pon tak jemput. tiba-tiba nak kahwen? aku bermonolog dalam hati. sambil tertanya-tanya kenapa kahwen tiba-tiba. dan agak kecil hati sebab tak dijemput ke majlis pertunangan dia.


" boleh. kau nak kahwen dengan si jambon ke?" aku bertanya.


tiba-tiba alyssa terkejut, " eh, kenapa u panggil dia jambon?"


"la, kau ni. memang dari dulu masa kita dok lepak2 kan kita semua panggil dia JAMBON. tapi kan hapesal suara kau macam jantan baru akil baligh ni?"


alyssa masih terkejut, " nadea, jambon mana ni u cakap ni? i kawan kepada si jasmin yang kahwen hari tu. kita jumpa masa wedding reception si jasmin. lepas tu dah tak jumpa lagi."


.......................alamak. hapesal nama korang sama. cett. patotlah ber 'i' 'u' dengan aku. aku dah gabra. tahap dewa punya gaban gabra.


"ni bukan alyssa millano ke?" aku dah kaget.


"bukan. ni alyssa cole. i suke tengok hasil gambar editing u. i nak u shoot my wedding on *tarikh sekian2* "


"alyssa, i'm so sorry!.. silap orang tadi. ingatkan member i. on that date inshaallah takde masalah. nanti i email u for details ok."


"ok, never mind nadea. tapi still ingat kan i yang mana satu?"


hoh. aku rasa macam nak bungkus je kepala ni dengan plastik sampah hitam besar. lepas tu lemaskan diri sendiri. macam tu la aku punya tahap malu. haha. nasib baik talian jarak jauh. kemaluan betol.

pengajaran, setiap contact harus ditanya nama penuh untuk mengelakkan kemaluan lagi. haha..



pee/ass : ada tak sesape yang nak kawen masa bulan pose? kompom pengsan pengantin tuh kepenatan.

14 comments:

Zaqyah Razak said...

dont worry, confirm ramai pernah kena situation yang sama, termasuk aku huhuhuhu malu memang maluuuuuuuuuuuuuuu. nanti jumpa buat-buat gelak je lah okay haha.

Che Armster said...

hahahha mesti rasa macam nak seret muka kat jalan tar.. tapi malas sebab puasa, jalan tar panas.. dan malas nak bangun.. hahahha

Mimi Saidi said...

keh3..malu dowh!

nn said...

LOL! hahahahha. ni situasi biasa kott!

zulkbo said...

Salam singgah sini..
apa kata kita pekena
murtabak mengkasar?

emezul said...

hahha.. nad..bukan kamo sudah menjadi lumrah ke silap2 owang ni.. hahaha

niny said...

hahhaha..lepas ni nmpknye u kena tny btol2 supaya x silap org. :)

nerdy nadea said...

zaqyah, ko pon penah ea..ade rase mcm nak bungkus kepala mcm aku? heh=)

nerdy nadea said...

che armster, xlah..aku x rase mcm tu..aku ada rase macam nak celup muka dalam lubang jamban..wakaka..

nerdy nadea said...

mimi saidi, tau xpe..

nerdy nadea said...

nn, ya biasa sbb ko pon penah kena kan..haa..

nerdy nadea said...

siot ko eme..haha..oklah, x selalu tp kadang2 jarang2..hehehe

nerdy nadea said...

niny, baiklah..=)

nerdy nadea said...

zulkbo, ok then..