Monday, August 2, 2010

cakap macam keling la..owh, memang keling.

aku cuba untuk tidak bersikap rasis dalam entry ni. no offense to indian races ok.

 (gambar taken before mangga ni di "taken")

petang tengah lepak-lepak, tetiba ada seorang india datang rumah.

minachi : excuse me..i'm pregnant. i mengidam nak makan buah mangga kat pokok rumah u ni..boleh tak i nak beli?

mak aku : nak berapa biji?

minachi : dalam 4 hingga 5 biji saja. boleh kah?

mak aku : kalau 5 biji je ambil je lah...tak payah beli..

minachi : oh, terima kasih..

minachi ni pon ambil la buah mangga yang dia duk mengidam-idamkan. kitorang sekeluarga tak tengok pon masa dia ambil tu. tetiba masa dah sudah ambil tu, dia panggil mak aku sebab nak cakap tima kasih.

minachi : akak, terima kasih banyak-banyak ye..

kata minachi sambil memasukkan 2 plastik bersaiz plastik sampah yang penuh berisi buah mangga ke dalam boot kereta dia. terkezut mak aku tengok dua beg plastik gedabak besar penuh buah mangga tu.

cess..cakap macam keling..kata nak 5 biji je..sekali hamek kau..2 plastik sampah besau. melopong je tengok mangga yang tinggal sikit je untuk aku buat jeruk mangga. demmit..

cakap macam keling..ok, memang dia keling pon.

tapi tak fair la kalau perkataan "cakap macam keling" diaplikasikan untuk semua orang sebab tak semua india cakap macam keling putar belit tu.


p/s : kepada bangsa apa pun, jangan cakap putar belit. tahu.

pelik..orang mengandung memang berkeupayaan makan mangga sebanyak 2 beg plastik sampah tu ye?

11 comments:

nn said...

WHOAAA! siott jah.

Faizal Sulaiman said...

hahahaha..dia nak meniaga la tuh:P

hentakbelipat said...

kehkeh...kau kene paham..nampak ular dengan nampak 'india cakap mcm keling'...mane patut kau lari dlu??

Khai said...

hahahaha...kalo dh keling tetap keling...even kalo dia mandi susu sampai putih pun...dia tetap keling...huhuhu :P

nice shot..

emezul said...

hha.. tula psal.. len kali cas je die.. da eme pon xpat rase pelam tu lagi.. hehhee

nerdy nadea said...

hazwan, ape maksud ko mana satu patot lari dulu..jumpa dua-dua, aku lari serentak..haha..kalo jumpa salah satu, aku lari jugak.

kesimpulannya, jumpa india or bangsa lain yang kaki belit, memang wajib angkat kaki bai..

laGenDA KodOk HijAU said...

sabar...sabar..mungkin dia dok tanjung keling kot hahaha

nerdy nadea said...

tanhung kling byk melayu la kodok..ha3..kodok nama betol ko ape?

laGenDA KodOk HijAU said...

nama btol aku dulu. luke perry la ni .. prince charming hahahaha.. ok nama aku qayyum akasyah

nerdy nadea said...

perghhh..mantap seh nama ko..qayyum akasyah..aku tak kena kencing dgn ko kan?

penang yg dah pening said...

bos aku sama gak.actually dia tu baru jer msuk awal dr aku,di assign jd project mnger..tp act mcm dh tau byak,then kalo delay,duk bebel mcm2,pdhal xtau flow keje bkn cpat spt yg disangka..nk cabut kaki dr dia makna aku kne resign ler,xnak aku..(sabar jer dugaan bwh dia)