Friday, August 27, 2010

Malaysia, Indonesia....?

RAKYAT INDONESIA TUNJUK PERASAAN PIJAK BENDERA MALAYSIA DAN BALING NAJIS KE KEDUTAAN MALAYSIA DI INDONESIA.


Bila dah jadi macam ni, tak semua indonesian jahat. tak semua yang perangai macam orang yang tak bertamadun. tapi tak semua juga yang baik. tak semua juga yang berperangai macam masyarakat bertamadun.

aku bukan nak menyebelahi mana-mana pihak tapi malaysian ada jugak yang perangai macam tahi. menyebabkan mungkin mereka terpaksa baling tahi. pijak bendera. malaysian pun ada orang gaji indonesian yang didera. tak kurang juga anak majikan malaysian yang orang gaji indonesian dera. tapi malaysia juga ada yang baik. hulur bantuan kepada mereka tanpa mengharapkan balasan balik. izinkan indonesian mencari rezeki di malaysia. buat diorang jadi kaya.

tapi ahh..dua-dua negara ada pro and con. ada positive and negative. manusia. ada emosi.ada cara nak mempsikologikan diri. ada cara nak mengekspreskan diri. cuma cara tu ada kena dan tak kena. bermaruah atau bermurahan. manusia yang bertamadun akan menggunakan cara melalui saluran yang betul. 


ahh..tiba-tiba aku rasa nak tulis surat kepada perdana menteri.


"kehadapan perdana menteri yang disegani,

nama saya nadea. dan saya bukan pengganas"

ok, sangat tak lawak. SAYA SAYANG MALAYSIA.

daripada dipijak-pijak, buat baju ok ape..

nasib baik takde orang buang bayi guna bendera malaysia.
" orang yang berjuang untuk negara besar ganjaran pahalanya. malah mempertahankannya adalah jihad. kalau mati tak perlu dimandikan. memburukkan negara pula, besar dosanya" - jabatan Perdana Menteri,  Datuk Seri Jamil Khir Baharom.


pee/ass : tiba-tiba aku join politik. wooh~

lupa plak..KEMPEN 1 BLOG 1 BENDERA. tapi aku ni dah lebeh letak gambar bendera nih. dengan aku-aku sekali jadi bendera.

13 comments:

DAUD said...

lawa bendera tu kn,
nadea pun lawa juga. huhu

PEJUANG KESENIAN EXTREME said...

Tapi kalau Nadea tu jadi bendera lawa juga..hi

Kalau ada jual PKE beli dulu..huhu

Entri terbaru PKE
Voguelicious:Pussycat Dolls Versi Lelaki
Moymoy Palaboy:Jadi Ikon Di Filipina Disebabkan Youtube
Selamat Menyambut Kemerdekaan Yang Ke 53

ASaDa RyutaRo said...

hoho.. payah nak cakap kan. masing2 ada pro n con..

tapi kalau kita pun ikut baling najis, maksudnya kita takde beza la dgn diorang. so fikir lah baik buruk sesuatu sebelum membuat tindakan.. =)

cam nak letak satu bendera gak la kat blog. ngee =P

FaizalSulaiman said...

saya sayang Malaysia!

nurul nadea said...

daud, arigato..ala, komen gambar je..writing aku?

nurul nadea said...

pejuang kesenian, tak payah la nak beli bendera yg ade aku..kompem menyesal..langsung x merdeka r ko ni..

nurul nadea said...

asada, hmm..betulla ade pro and con..klo kita baling tahik, kita sama je dgn diorang..mungkin yang buat ni tahap pendidikan tak setinggi mana..tu yg macam tak bertamadun.

letakla2..1 bendera 1 blog..

.s.o.f.i.a. said...

selamat hari kemerdekaan!!!!!

nurul nadea said...

sofia, belom 31 ogos lah..

aidalicious said...

ye!ye!semangat kemerdekaan!yaay!huhu

aidalicious said...

ye!ye!semangat kemerdekaan!yaay!huhu

aidalicious said...

ye!ye!semangat kemerdekaan!yaay!huhu

zalizalu said...

wahaha.. jangan nanti jadi cam kes2 sebelum ni dah le... nanti masuk metro tajuk utama :

"seorang pelajar utm ditangkap kerana terlebih perasan bergambar disisi bendera merdeka"